مقالات

روشهای چاق و گرد شدن صورت و گونه با خوراکی،رژیم تغذیه و مکمل غذایی

گونه برجسته

برآورد زمان مطالعه: ۹ دقیقه

افزایش وزن و گرد شدن صورت به صورت سالم نیازمند تغییر در رژیم غذایی، تمرینات و روش‌های زندگی است. در اینجا بهترین روش چاقی صورت و گونه با تغییرات در خوراک ذکر شده‌اند.

آنچه شما نیاز دارید که بدانید:

چرا صورت شما لاغر شده است؟


بهترین روش چاقی صورت

از دست دادن حجم یکی از سه جنبه اصلی پیری صورت است (دو مورد دیگر تغییرات بافت پوست و افتادگی پوست می‌باشند). همان طور که سن مان بالا می‌رود، این اثرات پیری با هم ‌ترکیب می‌شوند، تا ما را پیرتر و خسته‌تر از آنچه می‌خواهیم به نظر برسیم، نشان دهند. شدت و سرعتی پیر شدن ما به هر دو عامل ژنتیک و محیط و شیوه زندگی بستگی دارد.

از دست دادن حجم، که به کاهش چربی نیز شناخته می‌شود، زمانی رخ می دهد که چربی صورت خود را از دست میدهیم. این وضعیت بیشتر در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها اتفاق میافتد. هنگامی که کسی می گوید که با پیر شدن، نحیف شده اند و چشمان یا گونه‌هایشان تو رفته است، معمولا به دلیل از دست دادن چربی در صورت می‌باشد.درست مانند سایر جنبه‌های پیری صورت، این امر نیز در اثر ژنتیک ایجاد می‌شود، اما می‌تواند تحت تأثیر شیوه زندگی شما قرار گیرد. برخی از این دلایل که باعث لاغر شدن چهره می‌شوند عبارتند از

قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید

اگرچه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش به طور مستقیم با کاهش حجم صورت ارتباط ندارد، خورشید می‌تواند نرخ تجزیه کلاژن و الاستین در پوست را تسریع کند. و باعث ازبین رفتن چربی‌های صورت می‌شود.

رژیم غذایی نامناسب یا کار کردن بیش از حد

نوسانات وزن همراه با روند رژیم یو یو مانند باعث می‌شود که رباط‌های صورت کش بیایند و به طور موثری با کاهش انعطاف پذیری و حجم، صورت را پیر می‌کند. عدم پری صورت در ورزشکاران پرتلاش نیز بسیار رایج است. سوختن مداوم کالری موجب می‌شود حتی حجم بیشتری از صورت از دست برود که سبب می‌شود که پوست پیرتر به نظر برسد.

عدم تعادل هورمونی

برای زنان، به خصوص در دوران یائسگی، تغییرات سریع هورمونی ممکن است باعث تغییرات زیادی در سراسر بدن – از جمله صورت شود. همانطور که سطوح استروژن شروع به کاهش می‌کند، حجم صورت کاهش می یابد و در نتیجه لاغرتر از قبل دیده می‌شود.

کاهش جرم استخوان

یکی دیگر از عوارض جانبی پیری با از دست دادن توده استخوانی در صورت ظاهر می‌شود. این تغییرات در ساختار کلی صورت می‌تواند به تو رفتن گونه‌ها و ظاهر پیرتر منجر شود.

چاق کردن صورت با رژیم غذایی گونه برجسته


نگاهی به برخی از عادت‌های غذایی و نکات مناسب بیاندازید تا صورت پرتر و سالمی داشته باشید

غذاهای سالم

غذاهایی که می‌خورید می‌توانند منعکس کننده ظاهر شما باشد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین روش چاقی صورت و چگونگی داشتن گونه‌های تپل‌تر هستیم، نباید رژیم متعادل و سالم را نادیده بگیریم. توصیه می‌شود از غذاهای حاوی مواد معدنی، ویتامین، و آنتی اکسیدان برای سلامت جسمی بهتر و صورت چاق‌تر استفاده کنید. غذاهای متعددی از جمله پنیر، جو و دانه‌ها وجود دارند که چربی را به گونه‌های شما اضافه می‌کنند. علاوه بر این، تنقلات سالم، غذاهای خوبی برای سلامت پوست هستند.

مصرف جوانه غلات

بهترین روش چاقی صورت

شما می‌توانید به جای صبحانه خود از جوانه دانه‌ها استفاده کنید تا سلامت غیر قابل اندازه گیری به دست آورید. هر ماده مغذی آن‌ها نقش متفاوتی در مراقبت از پوست بازی می‌کند که به پر کردن گونه‌ها کمک می‌کند.

تخم مرغ به داشتن گونه‌های یرجسته کمک می‌کند

مصرف دو تخم مرغ می‌تواند پروتئین کافی برای بدن شما فراهم کند. اسیدهای چرب امگا، پوست شما را تغذیه می‌کنند که به رنگ پوست شما کمک می‌کند. همچنین به برجسته شدن گونه‌های شما کمک می‌کند.

از مخلوط آبمیوه‌ها استفاده کنید تا گونه‌های تان پرتر به نظر برسد

این درمان یکی از سالمترین راه‌های چاق شدن صورت می‌باشد. افرادی که می‌خواهند گونه‌های پرتری داشته باشند باید از یک رژیم متعادل استفاده کنند که حاوی تمامی میوه‌ها و سبزیجات ضروری باشد. در اینجا دستورالعمل یک نوشیدنی لذیذ آورده شده است که می‌تواند گونه‌های شما را پرتر نشان دهد.
۴ تا ۵ برش سیب در میکسر بریزید.
۴ برش هویج را اضافه کنید.
تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا آبمیوه‌ای به دست آید.
این آبمیوه را هر روز صبح بخورید تا گونه‌های پرتری داشته باشید.

روغن زیتون

اگر می‌خواهید به طور طبیعی صورت تپل‌تری داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید، مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مدت ۱۵ روز برای کسب بهترین نتایج است. این امر به این دلیل است که ثابت شده است روغن زیتون برای کمک به ساخت چربی پوست مفید می‌باشد.

خرما و بادام هندی

بهترین روش چاقی صورت

این دو نوع آجیل خشک شما را به جوان‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. اگر روز خود را با خوردن خرما و بادام هندی در صبح شروع کنید که مواد غذایی کافی را برای بدن‌تان تامین می‌کنند، انعطاف پوست افزایش می‌یابد، و به بالا رفتن گونه‌های شما کمک می‌کندو یکی از بهترین روش چاقی صورت است

شیر

همواره این واقعیت وجود داشته است که شیر یک رژیم غذایی کامل است زیرا مقدار مناسب از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها را دارد. به همین دلیل است که اگر بسیاری از مواد مغذی را به صورت روزانه مصرف نمی‌کنید، فوق العاده خواهد بود. به مدت سه ماه، هر روز دو لیوان شیر بخورید تا به شکل طبيعی، صورت پرتری داشته باشید.

ماست

این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مفید برای پوست است. می‌توانید آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. چربی‌ها و ویتامین‌ها به تغییر تن پوست کمک می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید گونه‌های چاق‌تری داشته باشید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات

خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات یک راه موثر برای داشتن گونه‌های پر می‌باشد. غذاهایی که دارای کربوهیدرات بالا هستند می‌توانند گونه‌های شما را به چاق کنند و پوست را درخشان‌تر نمایند. برنج، نان، ماکارونی و غیره، غذاهای غنی از کربوهیدرات هستند که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اگر می‌خواهید گونه‌های پر سالم داشته باشید. علاوه بر این، کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در تامین انرژی بدن شما برای فعالیت‌های روزانه ایفا می‌کنند. با این حال، شما باید مقدار کافی غذاهای غنی از کربوهیدرات مصرف کنید، زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث افزایش وزن سریع و چاقی شود.

ماهی

اسیدهای چرب امگا در دستورهای غذایی دارای ماهی فراوان است که به ایجاد غشای سلولی و جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند. و ویتامین‌ها از درون باعث کشش پوست شما می‌شوند که به تپل شدن گونه‌ها کمک می‌نماید.

آب و رژیم غذایی گونه برجسته

نوشیدن آب کافی به عنوان ساده‌ترین راه در چگونگی دستیابی به گونه‌های چاق در نظر گرفته می‌شود. آب نقش مهمی در زندگی ما دارد و دارای مزایای سلامتی و زیبایی فراوانی است. توصیه می‌شود برای دریافت آبی کافی و مرطوب کردن گونه‌های خود حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید. گونه‌های دارای رطوبت زیاد اغلب تپل هستند. علاوه بر آب، می‌توانید مایعاتی را از طریق وعده‌های غذایی مصرف کنید. علاوه بر این، مصرف سبزیجات و میوه‌ها یک راه موثر برای داشتن گونه‌های پر است.

سرشیر

اگر می‌خواهید گونه‌های پرتری داشته باشید نباید سر شیر را نادیده بگیرید. شما می‌توانید سر شیر را به رژیم منظم خود اضافه کنید تا گونه‌های پرتر با درخشش طبیعی داشته باشید.

روغن کنجد

بهترین روش چاقی صورت

اگر به دنبال روغن‌هایی هستید که گون‌های پرتری داشته باشید، نباید روغن کنجد را نادیده بگیرید. اگر یک صورت لاغر و مسطح دارید، روغن کنجد اثر خواهد کرد. با استفاده از روغن کنجد می‌توانید چربی را به گونه‌های خود اضافه کنید. برای داشتن گونه‌های چاق، فقط باید روغن کنجد را در دهان خود غرغره کنید. همچنین می‌توانید روغن کنجد را به رژیم خود اضافه نمایید.

شما همچنین می‌توانید از مکمل‌های موجود استفاده کنید که به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. این مکمل‌ها باعث پرتر شدن گونه ها خواهند شد. این امر به این دلیل است که این مکمل‌ها مقدار زیادی کالری دارند. هنگامی که یک فرد وزن به دست می‌آورد، صورتش چاق‌تر و پرتر می‌شود. مکمل‌ها برای کسانی مناسب هستند که نمی‌توانند وزن خود را با عادات غذایی روزانه بالا ببرند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه صورت خود را در خانه تپل‌تر کنید، باید سعی کنید مکمل‌هایی را مصرف کنید که به شما کمک می‌کنند سریعا صورا تپل‌تری به دست آورید.

غذاهای سرشار از سدیم مصرف کنید

غذاهای دارای سدیم زیاد اغلب موجب نگه داری آب در بدن می‌شوند، که باعث می‌شود صورت پرتر شود و تپل‌تر و گردتر از چیزی که واقعا هست، به نظر برسد. برای جلوگیری از این امر، غذاهای حاوی نمک زیاد و چرب را کنار بگذارید

غذاهایی که نیاز به جویدن دارند یا تکه‌های بزرگ غذا را بخورید

عضلات فک با عمل پیوسته جویدن ( مثلا آدامس) قوی تر میشود، به این‌ترتیب آن‌ها حجیم‌تر شده و صورت شما را بزرگ‌تر مینماید.و یکی از بهترین روش های چاقی صورت است

 

author-avatar

درباره دکتر ابوالحسنی

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی می باشند.تخصصهای ایشان عبارتند از تغذیه در بارداری ، تغذیه در کودکان ، تغذیه در سالمندان ، تغذیه در مدارس ، لاغری موضعی با دستگاه های کرایو لیپولیز، RF ، LpG و کویتیشن ، راه های مراقبت از پوست و مو و بهبود بینایی. همچنین ایشان با توجه به شرایط بیماران رژیم های درمانی مناسبی را ارائه میدهند تا به وزن ایده آل خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *